Την πρόσφατη κίνηση της Mozilla ακολούθησε και η Google, με αποτέλεσμα, τώρα πια, τόσο οι χρήστες του Firefox όσο και του Chrome να μπορούν να επιλέξουν αν αποδέχονται «να παρακολουθούνται» για διαφημιστικούς λόγους.
Υπάρχουν πολλά είδη διαφήμισης στο Internet, αλλά «χονδρικά» μπορούν να ενταχθούν σε δυο ομάδες: τις «απλές» και «αυτές που βασίζονται στην παρακολούθηση των κινήσεων του χρήστη». Το λεγόμενο «targeted advertising», «στοχευμένη διαφήμιση», είναι πιο αποτελεσματικό, αφού οι διαφημίσεις που εμφανίζονται σε έναν χρήστη απευθύνονται «ειδικά σε αυτόν». Το πρόβλημα είναι πως, για να γίνεται αυτό, παρακολουθούνται με διάφορους τρόπους τα στοιχεία και οι κινήσεις του στο Internet.
Μέχρι πρόσφατα, αν ήθελε κανείς να μην αξιοποιούνται τα προσωπικά στοιχεία και οι κινήσεις του για διαφημιστικούς λόγους, έπρεπε να ακολουθεί «χειροκίνητο» τρόπο «καθαρισμού» τους από τον browser του – και αυτό… κάθε λίγο και λιγάκι. Τώρα, τόσο η Mozilla όσο και η Google, παρέχουν έναν νέο, ευκολότερο τρόπο να επιλέξει ο χρήστης αν αποδέχεται κάτι τέτοιο. Μπορεί μια τέτοια κίνηση να μην «τις συμφέρει» (ειδικά την Google, που βασίζεται στη διαφήμιση για μεγάλο τμήμα των εσόδων της), αλλά η λογική πίσω από αυτή την κίνηση είναι πως οι χρήστες ούτως ή άλλως θα «μπλόκαραν» την προβολή διαφημίσεων, οπότε καλύτερο είναι να τους δίνεται επιλογή – ίσως έτσι κάποια σταματήσουν να μπλοκάρουν γενικώς και αορίστως όλες τις διαφημίσεις, και τουλάχιστον αποδέχονται τις «απλές».
Η δυνατότητα δεν υπάρχει ακόμη στον Firefox (αν και αξίζει να σημειώσουμε πως ανακοινώθηκε πρώτα για αυτόν και μετά ακολούθησε η Google με τον Chrome), αλλά αναμένεται να προστεθεί στις επόμενες εκδόσεις του. Θα έχει τη μορφή ενός Do Not Track header και θα είναι επιλέξιμη μέσα από την ίδια την εφαρμογή. Αντίθετα, η προσέγγιση της Google αφορά στην εγκατάσταση ενός πρόσθετου extension στον Chrome, με όνομα «Keep My Opt-Outs».
Σημειώνεται πως αμφότερα δεν είναι «απόλυτες λύσεις» και βασίζονται ως ένα σημείο στην ίδια την ορθή πολιτική των sites που θα σέβονται τη ρύθμιση, «μη παρακολουθώντας τους επισκέπτες τους». Κάτι μας λέει πως… και μόνο αυτό μάλλον θα πείσει αρκετούς να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν κάποιον τρόπο γενικής παρεμπόδισης της προβολής οποιασδήποτε διαφήμισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου